Saturday, February 19, 2011

anak,,

hello people,,
sehat kah??
saya??
saya maseh penat,,
minggu yg penat celaru dgan bnyak komitmen,,
study,,kolej,,diri sendiri,,mama abah,,kawan2,,
smalam,,
aku g MSU,,
dah janji ngan pelakon teater terhebat ptpl,,
Mr. Ojan kan,,
"i pelakon utama,,u kene dtg tgok"
so kene lah pegi tgok kan,,pelakon utama pulak,,
haha,,
tajuk teater 'Fragment Tolong'
kesah psal kepincangan keluarga,,
di onak dosa dihias maksiat,,
opening mmg gempak,,
pak cik tuh pown belakon hebat,,terkejut lah mak cik tgok,,
dah gaya2 seniman istana budaya dah,,
lontaran,,mimik sume hebat,,
tp satu bende aku belajar dlam teater ney,,
bukan jgan buat maksiat,,
bukan jgan buang anak,,
bukan jgan amek dadah,,
bukan jgan jd mak nyah,,ini x pew,,aku mmg perempuan tulen,,alhamdulillah,,
ini sumer mmg bnyak dah org highlight dlam mane2 teater,,mane2 drama tv,,filem,,
sumer,,
itu aku dah paham,,
kdang2 dah lali,,
mesej same,,motif same,,
tp msg x smpai,,
x dpat kt aku,,
bg aku,,bnyak mane pown ko bernasihat,,tp org itu sendiri tiada kesedaran,,
tak guna juga,,dan paling x guna,,jikalau kau yg menyampaikan nasihat,,
tp kau sendiri tiada perubahan,,tu lg hina,,
tp smalam aku betul2 dapat satu,,
aku dapat yg,,
anak itu adalah satu tanggungjawab terbesar dlam hidup ini,,
anak itu satu komitmen yg hebat dlam hidup ini,,
tiada tanggungjawab,,tiada amanah,,tiada komitmen yg sebesar ini,,
bukan kerjaya,,bukan pangkat,,tp seorg anak,,
bile DIA dah kurnia kan satu nyawa,,yg mane dr hasil darah daging kite sendiri,,
disitu satu cabaran yg hebat kte dah dpat,,
satu nyawa,,seorng anak,,
dijaga,,dipelihara,,dibentuk,,
semua itu atas kita,,tangunggjawab kita,,komitmen kita,,
amanah DIA pada kita,,
bile kita x jage tanggungjwab ini,,
bile kita lepas2 kan komitmen ini,,
bile kita x jujur dgan amanah ini,,
rosak,,
rosak nyawa itu,,rosak anak itu,,
bayangkan lah,,
aku semalam,,
dpat rasa apa itu perasaan seorg ibu,,seorg ayah,,
mungkin ape aku rase x cukup,,
sbb aku belum jd seorg ibu lg,,
tp cukup dgan tonton teater smalam,,
aku dapat rasa,,betapa besar tangunggjwab itu,,
betapa mencabar komitmen itu,,
humm,,
cube pekey balek kn,,
dah sedia kah kita??
aku rase,,aku belum lg,,
nk bertanggungjwb pada diri sendiri pun aku kucar kacir lg,,
nak ber komitmen dgan bende2 kecil pown aku huru hara lg,,
nak pegang amanah sekecil zarah pown aku masih cuak,,
ini mahu menjaga satu nyawa??
mampukah??
Subhanaallah,,
aku jujur,,kagum,,respect,,salute,,
semua parents kt muka bumi ney,,
terutama nye mama n abah aku,,
mungkin kerana aku ini amanah ALLAH,,
mereka relakan segala permintaan aku,,
aku tercalar,,berdarah sedikit pun mereka kelam kabut risau kan aku,,
aku berkawan dgan lelaki,,mereka marah,,mereka x suka,,
dulu,,aku rasa semua itu x perlu,,
dikongkong,,
tp sekarang,,aku bersyukur,,
bukan dikongkong illiani,,tp kamu dipelihara,,dijaga,,
supaya kamu itu jd manusia,,
bukan syaitan,,bukan iblis,,tp manusia,,
manusia,,
sngt susah untk jd manusia,,
kerana manusia itu sebaek2 ciptaanNYA,,
jd kamu kena jd yg terbaek,,
insyaallah,, :)
so kwan2,,
thanks to your parents k??
they've done quite a tough job,,
ingat ape,,21 tahun,,carry this commitment,,
contoh senang,,
ko jd Pengarah program untuk 21 tahun,,
pergghhh!!!x pecah kepala ptak???kepala lutut pown mam pu berdarah dibuatnye,,
aku jd ketua post untuk sebulan hari tuh pown dah huru hara aku jd,,
ney 21 tahun,,and counting,,
see,,mencabar en en,,
so here,,i wanna say,,
dear mama n abah,,
thanks for everything,,
and i will never stop saying thanks to both of you,,
and i love both of you very strong,,
and i will never stop doing that,,
i will never let that go,,
always will,,never stop,,sumpah,,
terima kaseh lg sekali,,walau untuk kesejuta kali pown maseh x cukup,,
terima kasih mama,,terima kaseh abah,,
titiknoktah.

p.s. ouh,,big thanx untuk cik Ain n boyfie nye,,sbb snggup tman n bwak aku g MSU tuh,,and also jijah syg sbb join skali,,thanx korg :)

No comments: