Thursday, February 24, 2011

bila budak2 berpolitik,,org dewasa x senang duduk??

hello people :)
nice day today??
not for me,,
senggugut baek punye ari ney,,
huwaaa,,
okee,,move to our title,,
smalam kecoh lah kat UPM tercinta aku ney ade demonstrasi ape nta,,
aku x amek port sngt,,
x effect aku,,
tp bila ura2 dye dasyat lah,,
smpai msuk surat khabar lah kn,,
so,,aku amek lah port jgak,,
motif dye pasal pilihan raya rituh,,
aku cam x terkejut,,
pilihan raya mane je x dew org protes en,,
dah bile kate politik,,
bile mase jew x kotor kan??
ade dua parti,,parti ke??
ok,,dua group lah,,
satu proM satu proA,,
bg aku,,
aku kesian lah kt proM,,
dorg menang besar mane pown,,
UPM mmg x kan iktiraf kan dorg,,
aku x pham kenape enn,,
tp mmg dorg asal mnang je kene tarik balek kemenangan,,
alasan mmg x berape nk logik lah,,
tp mmg dah lumrah lah kot,,
asal pembangkang mnang je,,x diiktiraf,,
kelaka kan??
ape lah salahnye kalau bg dorg peluang kan??
mane tawu dorg boley diharap,,
sbb selalu nye,,yg group lg satu tuh,,
dah mnang,,mkan sendiri,,
janji lah bergunung mane,,dah mnang,,dah lah,,
same lah,,politik kat mane pown,,
bile dah keluar perkataan janji,,
mmg x boley pakai lah org itu,,
sbb janji harus ditunaikan,,
janji itu harapan,,
dan bile ko raih undi org dgan meletakkan harapan,,
ko mmg x boley pakai,,
ko kene bertanding ikhlas,,
jgan bg harapan bukan2 kt org,,
ok,,lebih2 tulis kunk susa lak,,
tp nye,,yg pasal rusuhan semalam pown agak tidak matang,,
mmg marah,,
aku dapat rase kemarahan dorg,,
dah mnang 11 kerusi,,then sonang2 je kene tarik balek en,,
mmg lah pak cik mane je x hangin en,,
tp,,korg atas name pemimpin,,
atas name pelajar universiti,,
kene lah jage status tuh,,
korg bwak label pemimpin korg kehulur ke hilir,,
tp last2 pecahkan pintu kaca kat bhep??
x dpat lah cmtuh der,,
dr korg tuh innocent,,tp sbb pintu kace tuh pocah,,
dah bhep lak napak innocent disitu,,
then pintu kace bhep tuh mahal dow,,
last2 duet yuran kami2 gak tergadai,,
mmg lah x enn,,
so,,pikir lah masak2,,
jgan separuh masak jew,,
marah mcam mane pown,,
berbincang tu lebih baek dr berlawan,,
sabar tuh lebih baik dr menengking,,
aku komen bukan aku sokong proM,,
bukan proA,,
bhep pun bukan,,
just komen dr org luar,,tp duduk dekat,,
so,,cam napak lah ape bende lah yg huru hara ney kan,,
ouh,,
konklusi kat sini,,
korg pecahlah pintu kaca bhep,,pintu toilet bhep sekali pun,,
ape sekali lah yg korg juangkan,,
aku x napak lgsung efek dye kt kami pelajar2 lain,,
x kesah ahh proM ke,,porA ke,,
aku ngan kwan2 aku,,
masih kene byar yuran yg agak mahal disitu,,
masih kene g kelas pagi2,,smpai kul 5,,
masih naek bus UPM berilmu berbakti itu,,
masih kene tunggu bus Upm berilmu berbakti yg kdang 2 lmbt smpai itu,,
masih akan lepak di mines,,
masih akan ke library,,
masih kene wat lab report tiap2 minggu,,
masih same,,
x efek,,chill jew,, :)
so,,sia2 lah kan,,
aku turun mengundi pun atas dasar tanggungjwab,,
itu saje,,
aku masih x napak motif adenye pilihanraya kampus ney,,
x nampak,,
ape aku nampak,,lepas pilihanraya,,
ade ketidak adilan,,
ade rusuhan,,
itu je aku nampak,,
okee,,sudahlah,,
coret lebih2 nati org terase hati pulak,,
okee lah people,,
have a great evening,,
ttyl,,
fullstop.

p.s. bila budak2 berpolitik,,mereka berdarah muda,,cpat melenting,,bila org dewasa yg menghakiminya,,meraka anggap budak2 itu x cukup matang untuk mentadbir,,jd konklusinya??
lu pikey lah sendiri bhaii,,,

No comments: