Tuesday, May 10, 2011

Dalam Botol,,

hye yaw people,,
sorry i cant get over yaw yet,,haha
nway,,ney nak cmmnt psal movie kontroversi,,
dlam botol,,
ouh well,,it based on true story kan,,
so i guess the topic is a bit sensitive,,
i just cant stop give out judgement,,
mmg cant help it,,
ok,,jlan cite dye lbey kurg cmney la,,
satu lelaki,,agak kacak,,
terase suke kpd lelaki lain,,
lelaki lain tuh ckap,,kalau lah u perempuan kn,,
lelaki agak kacak itu,,katanye demi cinta,,
pegi oversea tuka jantina,,potong his penis,,
tuka jdik perempuan,,konon2 demi cinta,,
dan cliche nye lelaki lain itu tolak lelaki agak kacak yg potong td tuh,,
cliche,,dah name lelaki,,mmg mcm tuh,,
aku dlam hati ckap,,bodoh ko,,dah tawu cinta terlarang mmg x kemane,,
dan cliche lg,,alasan tukar jantina sbb nk jd diri sendiri,,
ouh??selame ney kau bkan diri sendiri??
kalu ko bkan diri kau,,kenape ko ley hidup berjalan kt muke bumi ney??
confuse??ko spatutnye bukan dilahirkn lelaki??
jd kau salah kn Allah lah??
salah kn Allah demi nafsu syaitan ko tuh,,
kene kejar ngan along,,sbb hutang duet pembedahan,,
kalau dah salah jalan,,smpai ke habis kau akan sesat,,x jumpe senang,,
x kesian kat mak bapak?x rase ke dorg akn rase bersalah gile babi punye sbb anak teruna dorg tetibe jd anak dara?x rase dorg akn rase yg dorg dah gagal sbagai parents??x kesian lah?
dah tuh,,si lelaki mahu kembali ke pangkal jlan,,
setelah perubahan drastik tuh di tolak bulat2 oleh kekasih yg konon cinta kn dye,,
dunia ney,,yg positive akan tertarik ngan negative,,
utara selatan,,
mmg dah dicipta lelaki untuk perempuan,,
x akan ade lelaki yg nafsu,,keinginan atau tarikan nye terhadap perempuan akan hilang,,
so,,lelaki yg kemaluaannye sudah berada dlam botol ney,,jatuh cinta dgan seorg gadis kmpungnye,,
nak kawen,,tp mcam mane??
kawen bkankah dituntut untuk meneruskan generasi umat Rasulullah,,
membina masjid,,suami sbagai imam untuk membingbing keluarga,,mendidik ke arah mustaqim,,
tp mcamane?? anu dlamn botol sudah,,
no turning back,,
sorry to judge,,
tp aku x paham,,
knape dah dewasa pown maseh x dpat beza mane baek mane buruk,,
mane betol mane salah,,
x tawu lah,,
tp aku percaya yg pintu taubat tuh masih ade kn,,
tp kite kene ingt,,jgan menangkan nafsu,,
mungkin itu moral dlam cite ini,,
ape kate korg tegok n korg nilai,,
yg aku tulis ney ape yg aku nilai,,
so,,try lah tgok if interested,,
okee lah people,,ttyl,,
fullstop.

p.s. beriye lak aku komen,, ;p

1 comment:

Sare said...

yg kontroversi cte nie mse babak dia tgh mndi pdhal tak de ape yg kontroversi pown aku tgk kt part yg x smpi seminit tu. ala mcm mengandung ank luar nikah jgk. dah bsr pjg, tp x gheti2 nk pk. usia bkn penentu iman sesorg ;)

ouh aku ngn mk aku beria mse tgk cte nie mse part dia ckp kt dina, boleh ke dina terima kekurangan dia. bgtau la kekurangan ape! ceitt. mmg krg sgt2 dah tu -.-"