Wednesday, December 28, 2011

iktibar untuk di ambil,,


Assalamualaikum people,,
ade satu video nak share,,
ade bnyak perasaan  timbul time aku tgok video ney,,
ini kisah ttg seorg pelajar cemerlang dari Malaysia,,
dihantar belajar ke UK dgan duet kerajaan,,duet cukai yg abah aku dok byar setiap tahun setiap bulan,,
disana,,dye bebas berkawan,,
dipengaruh oleh kawan2 Kristian nya,,
memujuk,,memberi perhatian,,kasih sayang,,
akhirnya dye jatuh,,dye murtad,,
1st aku marah,,sbb dlam video ney dye ckap Islam ney hanya mengajar dye untuk solat lima waktu,,
puasa di bulan Ramadhan,,tp islam menghalang dye memberi lebih,,mengongkong dye,,
aku marah sbb dye tuduh Allah mengabaikan hamba2NYA,,
korg tgok sendiri,,bg aku,,mmg dugaan diberi untuk menguatkan iman dan diri kite,,
aku x boley ckap lebey2 sbb aku hidup dlam keluarga yg agak senang,,
Hasnah dulu hidup susah,,miskin,,ayah dye kaki botol kaki pukul,,
dye putus harapan dan mengangap tuhan x ade time2 dye susa,,
2nd aku sedey sngt sbb kt sana,,org2 kafir tuh jage dye bela dye,,
terap fahaman ttg Kritianiti secukupnye pada Hasnah,,
dye siap kaji Bible lg,,last2 dye bace Bible dan jumpe satu ayat ney,,
dan terus dye nak masuk Kristian,,
Ya Allah,,kalau lah kat sana dia diapproach oley org islam juga,,
ajar dye ape itu akidah,,akhlak,,ape itu islam secukupnya,,
mesti x jadi cmney kan?
agak x adil lah,,dye bace Bible tp x bace Al-quran,,
Al-quran isinya logik dan saintifik,,ade semua jawapan untuk segala soalan,,
antara kau nk bace dgan x nak je,,
aku pernah buat assigment,,x ingt dah soalan dye,,
tp lebey kurang mcam cara wujudnya bumi dan galaksi,,perbezaan yg tertulis di dlam Old Testament dan Al-quran,,
so aku terpaksa bace Old Testament,,aku cari yg buku dlam internet je,,
aku bace,,aku bandingkan,,
dalam Al-Quran tulis bahawa galaksi ini terjadi dgan satu letupan besar,,
dr segi sains,,ianya amat logik,,tawu the Big Bang theory?itu theory Al-Quran,,
baca lah,,x rugi,,indah,,segala jawapan ada,,
ouh lg satu aku menyampah dgan description video ney,,
uploader tuh mmg x gune ahh,,
kuang ajar,,
tgok lah,,aku mungkin x sekuat mane untuk bantu Hasnah ney,,
aku sedey,,takut pun ade,,
Astagfirullah hal azim,,
ya ALLAH,,kau tetapkan lah iman kami hamba2MU ini,,
lindungi kami dari bisikan kafir2 yang memurtadkan,,
kembalikan kami ke sirratul mustakim sekirannya kami telah terpesong,,
bantu kami ya ALLAH,,kasihani kami,,amin ya rabbal allamin
titiknoktah.




p.s.:  dunia akhir zaman,,semoga terbuka hati Hasnah,,kembali pada jlan kebenaran sementara pintu taubat masih terbuka,,insyaallah.

No comments: